Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pryč s parazity aneb živnostník = vyvrhel.

Myslel jsem, že mě již nic nemůže překvapit, že vše o parazitujících živnostnicích již bylo řečeno. Ústy ministra Mládka, předsedy Sobotky, či pana ministra Babiše. Zase jsem se mýlil!

Když jsem předevčírem poslouchal v České televizi příběh paní Kadlecové z Přepych, myslel jsem, že jsem příspěvek špatně pochopil. Dnešní článek na IDNES: http://hradec.idnes.cz/pokuta-za-nelegalni-zamestnavani-prepychy-f2a-/hradec-zpravy.aspx?c=A140819_134634_hradec-zpravy_kvi#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6, mě však definitivně přesvědčil. Paní si odskočila ze svého mini obchůdku uvařit oběd a její 23 letý syn zatím krámek hlídal. Naštěstí do Přepych zavítali kontroloři z inspektorátu práce, odhalili závažné porušení zákona a již to jelo. Udělení nejnižší možné pokuty 250 tisíc Kč. Likvidace dalšího malého živnostníka, který se provinil tím, že udržuje s vypětím sil živnost, platí odvody a daně státu, dělá o sobotách i svátcích, včetně Štědrého dne.

Věřte, že vím, o čem mluvím, živnostníkem jsem byl 17 let a snažil se, aby moji zákazníci byli vždy kvalitně obslouženi a spokojeni. Dokonce jsem se stal historicky prvním držitelem titulu Živnostník roku Středočeského kraje. Pamatuji si dobře všechny kontroly, pokuty, penále, neochotu státních úředníků. Vím, že živnostník se musí velmi ohánět, aby uspěl v konkurenci, aby se vyznal v úžasném množství nepřehledných zákonů, vyhlášek apod. Ale stát stále není spokojen, snížíme paušály, zavedeme registrační pokladny a budeme potírat živnostníky – vyvrhele.

Jestliže si mezi sebou nemůžeme v podnikání vypomoci, dokonce ani v rámci rodiny, pak mým selským rozumem jsou ty zákony idiotské a je-li opravdu udělená nejnižší pokuta ze zákona 250 tisíc, pak je vymyslel hlupák a ještě větší hlupáci je schválili.

Bude-li zemědělci na poli při sušení sena pomáhat 10 kamarádů, dostane pokutu ještě desetkrát větší? Půjde-li obchodník na Finanční úřad zaplatit daně, a jelikož nechce zavřít a ošidit své zákazníky, požádá bližního o krátký záskok, tak ho budeme penalizovat?

Namítnete možná, že tisíce lidí pracuje načerno, zahraniční dělníci bez pracovních povolení, ale to je něco opravdu jiného než výše zmíněný příběh. O pokutě rozhodují soudy, případ doputuje až k Ústavnímu soudu a nás všechny to bude stát další tisíce. A snížení částky pokuty opravdu nic neřeší, řešme špatné zákony, nekomplikujme zbytečně podmínky, těm, kteří se snaží protlouci životem svými silami. Živnostník je ohrožený druh a já před všemi těmi poctivými smekám svůj pomyslný klobouk.

Autor: Pavel Kárník | středa 20.8.2014 14:28 | karma článku: 39,53 | přečteno: 2405x
  • Další články autora

Pavel Kárník

Babiš - totálně pomatená bestie

Pan premiér má poněkud neotřelé vyjadřování o ženách, zvláště nemá-li v blízkosti svůj marketingový tým

2.3.2020 v 12:50 | Karma: 35,90 | Přečteno: 1910x | Diskuse| Společnost

Pavel Kárník

Milý Andreji, premiére v demisi,

tak jsem se dočetl, že kámoš Faltýnek už není obviněný a vše teď máte odskákat jen Vy, Vaše rodina. Jsem z toho všeho už jelen, a to přitom odebírám Lidovky i DNES, kterým bezvýhradně věřím.

4.5.2018 v 9:29 | Karma: 40,15 | Přečteno: 3206x | Diskuse| Politická aréna - pro politiky

Pavel Kárník

21. srpen - s knedlíkem v krku.

Včera byl den, ke kterému se mělo potřebu vyjádřit mnoho lidí. Vzpomínky, apely, vidění vesměs černobílé. Mé pocity jsou podobné jako před 49 lety, byl jsem malý, bojácný, s knedlíkem v krku...

13.9.2017 v 10:36 | Karma: 18,71 | Přečteno: 463x | Diskuse| Osobní

Pavel Kárník

Babišovy veletoče aneb jak se Zaorálek schopným stal

Že pan Andrej, toho času zatím stále ministr financí ČR, si často protiřečí, je již takový folklór. Že často i vyloženě lže, to se dá dohledat třeba na Demagog.cz. Ale o tom jsem vlastně mluvit nechtěl.

3.5.2017 v 9:00 | Karma: 23,48 | Přečteno: 517x | Diskuse| Politika

Pavel Kárník

Tyhle hroby jsem fakt vidět nechtěl!

Pere-Lachaise je největším hřbitovem v Paříži a zároveň jeden z nejznámějších hřbitovů na světě. Je zde pochováno velké množství slavných osobností, které ovlivnily dějiny lidstva v mnoha odvětvích.

22.2.2016 v 9:54 | Karma: 21,33 | Přečteno: 1280x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Také vy můžete mít tak enormní a tvrdé erekce

Přesně tahle zněl předmět mailové zprávy, kterou jsem dostal na svůj služební mail. Odesílatelem byl jakýsi Hubert Horák. Nabídky podobného ražení mně opravdu nechodí a tak jsem zprávu rozklikl.

30.11.2015 v 12:40 | Karma: 27,89 | Přečteno: 1843x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Modlitba nejen pro Martu – Semelovou.

Marta Semelová je politička KSČM, řazená ke stalinistickému křídlu strany. Obhajuje Klementa Gottwalda a nemá ráda Václava Havla. Jak vidno, není jediná...

19.11.2015 v 9:01 | Karma: 28,44 | Přečteno: 1060x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Prosím, nemočte koním do boxu.

Pana Josefa Váni jsem si vždy vážil. Dokázal toho ve svém životě opravdu moc. Poslední dobou však nějak nevím...

13.11.2015 v 8:26 | Karma: 28,55 | Přečteno: 1428x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Kaufland - z lásky k prachům

Mám velmi přízemní starosti. Migranti proudí do EU, hejtmani uplácejí a já dostal chuť na gin. Ideální chuť do tohoto pošmourného počasí, ideální chuť na odstranění blbých nálad. Naštěstí existuje Náš supervíkend v Kauflandu!

19.10.2015 v 10:06 | Karma: 36,02 | Přečteno: 2237x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Je čas, udělat Mynářovi pápá!

Zdržovací taktika opravdu milého, čistého a upřímného politika, kancléři Mynářovi, tak úplně nevyšla. Prověrku na "přísně tajné" od NBÚ nezískal. A teď si počkáme, zda prezident Zeman je chlap a splní co slíbil.

23.9.2015 v 10:06 | Karma: 17,28 | Přečteno: 386x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Má se Kalousek omluvit za komunistického fízla?

Když jsem dnes pročítal mně zaslaný monitoring tisku, zjistil jsem, že to nejdůležitější co se včera v republice událo, je rozhodnutí mandátového a imunitního výboru, podle kterého se musí Miroslav Kalousek omluvit bývalému příslušníku SNB, Zdeňku Ondráčkovi.

17.9.2014 v 13:12 | Karma: 26,62 | Přečteno: 1093x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Deset litrů pro premiéra. ANO, bude hůř.

Tak jsem se dočetl v Babišových Lidovkách, že Sobotka dostal pokutu 10 000,- za to, že navrhl ministra financí Babiše do vlády bez lustračního zákona. Nedlouho předtím jsem zase zaplakal nad článkem na IHNED, o tom jak pan ministr přiškrtí prachy na kulturu: http://art.ihned.cz/umeni-a-design/c1-62275170-ministerstvo-kultury-skrty?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

4.6.2014 v 11:19 | Karma: 18,27 | Přečteno: 614x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Knihy si nižší DPH rozhodně zaslouží!

Pracovně se knihám věnuji téměř 40 let a snad mám tedy právo se vyjádřit k uvažovanému snížení DPH na knihy. Zvláště poté, co jsem si přečetl blog kolegy, vzděláním knihkupce, Jiřího Šindeláře: „Knihy si odlišnou sazbu DPH nezaslouží“, odkaz níže.

7.4.2014 v 10:35 | Karma: 10,61 | Přečteno: 441x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Konec blogu bezvýznamného mutanta

V sobotu mizím z republiky na zaslouženou dovolenou. Nebudu tudíž celý březen nejen psát blogy, ale hodlám se kompletně na měsíc vypnout. Nebudu sledovat politiku, číst maily a hodlám se pouze kochat přírodou. Jsem totiž bezvýznamný mutant.

6.3.2014 v 8:05 | Karma: 13,96 | Přečteno: 722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Komunista Ransdorf: „Schwarzenberg je kazišuk!“

Europoslanec PhDr. Miloslav Ransdorf, CSc se nám opět rozvrkočil. Tentokrát se obul do bývalého ministra Karla Schwarzenberga a nenechal na něm nit suchou. Jak je u něho zvykem, padaly z jeho úst i sprosťárny.

14.2.2014 v 9:54 | Karma: 20,81 | Přečteno: 1337x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Jak přísný učitel Zeman káral repetenta Sobotku.

6 chyb v jednom lejstru jako hlavní událost při jmenování nové vlády. Vlády, která je 13. v historii samostatné České republiky. Vlády, jmenované po 95 rekordních dnech od voleb.

30.1.2014 v 8:33 | Karma: 15,73 | Přečteno: 1046x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Víte, kde leží Jeruzalém na Labi?

Dnes si připomínáme Mezinárodní den památky obětí holocaustu. Den není vybrán náhodně – 27. ledna 1945 byl osvobozen Ruskou armádou vyhlazovací tábor Osvětim. Některá města ztratila kvůli holocaustu část své identity, např. Jeruzalém na Labi.

27.1.2014 v 11:17 | Karma: 7,84 | Přečteno: 472x | Diskuse| Osobní

Pavel Kárník

Svědectví: Prezident Zeman pije s mírou!

Nevím, zda jste všichni zaregistrovali rozhovor se členem Rady ČT Janem Prokešem, který vyšel původně v Respektu a dokresluje katastrofální vnímání objektivity nejen v ČT, ale i v celé naší společnosti. A také jsme se dozvěděli, že pan prezident pije s mírou...

20.1.2014 v 8:35 | Karma: 28,69 | Přečteno: 1691x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Čáslavská kontra Zeman = slušnost kontra hulvátství

V poslední době se již několik politiků, či jiných zástupců lidu odmítlo setkat s panem prezidentem. Nyní i paní Věra Čáslavská. Tedy člověk, který svou občanskou statečnost prokázal mnohokrát již v minulosti.

14.1.2014 v 9:06 | Karma: 33,59 | Přečteno: 2880x | Diskuse| Ostatní

Pavel Kárník

Lovec medvědů Davida Ratha

Nový poslanec a dřívější horký kandidát hnutí ANO na ministra dopravy, Pavel Čihák, má průser. Kandidát zvolený za Kolínsko snad ani jinak dopadnout nemůže.

9.1.2014 v 8:59 | Karma: 19,72 | Přečteno: 955x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 66
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2419x
Optimista, který svou šťastnou povahou štve škarohlídy kolem sebe. Milovník knih, tedy těch papírových. A také trochu politik.